VEZI TOATE ARTICOLELE TOP 10 EMISII CO2 PE SEGMENTE!
Multe dintre SUV-urile mici actuale sunt propuse şi numai cu tracţiune faţă – însă, pentru acest Top 10, am luat în considerare doar modelele dotate cu tracţiune 4×4, fie ea permanentă sau nu. Din nou se observă că doar motorizările diesel fac faţă unui nivel sub 180 g/km emisii CO2, însă pe ultima poziţie se "insinuează" un model pe benzină.
Surprinzător, există o maşină SUV, chiar dacă de mici dimensiuni, care reuşeşte un nivel extrem de scăzut de emisii CO2: Toyota Urban Cruiser, cu numai 133 g/km! Următoarele modele din acest Top 10 sunt la mare distanţă, înregistrând emisii CO2 de peste 160 g/km.
Suzuki Jimny, cel mai mic offroader serios (este singurul model din acest Top 10 care adoptă soluţia clasică a şasiului separat şi un reductor), este pe poziţia a doua, datorită motorului diesel de origine Renault. Al treilea loc este ocupat tot de un japonez, Subaru Forester – cu un motor unic, diesel boxer, recent dezvoltat de Subaru. Ultimul model care reuşeşte să se plaseze sub bariera celor 170 g/km de emisii CO2 este Ford Kuga TDCi.
Următoarele modele din acest Top 10 se diferenţiază sensibil din punct de vedere al nivelului de emisii CO2, fiind de remarcat că, pe ultima poziţie, apare din nou Suzuki Jimny, dotat cu motorizarea pe benzină, care reuşeşte să obţină un nivel similar de emisii CO2 ca dieselul Fiat, care echipează fraţii gemeni Fiat Sedici şi Suzuki SX4.
Interesant, dacă în celelalte Top 10 emisii CO2 de până acum dominaţia modelelor germane era clară, acum asistăm la o răsturnare de situaţie, peste jumătate dintre maşinile SUV din acest Top 10 fiind de origine japoneză.
În privinţa preţurilor, acestea sunt pe o plajă largă, deoarece modelele din Top 10 nu fac parte din aceeaşi categorie, dimensional vorbind. Principial, un SUV mediu economic necesită între 25-30.000 euro, consumul de combustibil cifrându-se în plaja a 6-7 litri/100 km.